1. Dataansvarlig
iVISION
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
CVR: 20644893
Ledelse/Kontaktperson
Navn: Leif A. Lindås
Mail: [email protected]
2. Behandling af persondata og formål
iVISION behandler personoplysninger om dig, når du retter henvendelse til os via mail, brev, hjemmeside, sociale medier og i forbindelse med indkøb eller opfyldelse af kontrakter og aftaler. Derudover behandler vi personoplysninger om dig, hvis du er ansøger til ledige stillinger eller er ansat (herunder også bestyrelsesmedlem og virksomheds praktikant).
De personoplysninger, du indsender til os, digitalt eller i papirform, bliver behandlet af iVISIONs personale alt efter formål og relevans. Dine personlige oplysninger bliver således behandlet og opbevaret fortroligt og forsvarligt, og kun de relevante medarbejdere har adgang til dine personoplysninger og eventuelle filer. Vi sletter dine personoplysninger, når det ikke længere er nødvendigt at behandle dem.
Som udgangspunkt behandler vi kun almindelige personoplysninger, undtaget herfra er ansatte hvor vi også behandler fortrolige oplysninger (CPR-Nr.) og hvis det er relevant følsomme oplysninger i form af evt. helbreds erklæringer.
Behandlingen sker med hjemmel i:
2.1 Ansøgere
Med fremsendelsen af din ansøgning til os giver du samtykke til, at vi må behandle de personoplysninger, vi har modtaget fra dig. Du kan til enhver tid trække dette samtykke tilbage ved at sende en mail til os med besked om, at du trækker dit samtykke og dermed også din ansøgning tilbage. Hvis din ansøgning ikke fører til ansættelse hos os, sletter vi personoplysningerne om dig senest efter 6 måneder.
2.2 Ansatte
Hvis du er eller bliver ansat i iVISION, opbevarer vi din ansøgning og dermed dine persondata til brug i den videre ansættelses proces. I den forbindelse beder vi dig opgive dit CPR-nummer til brug ved oprettelse i vores IT-systemer, og i f.m. lønudbetaling, kontakt med pensions- og forsikringsselskab, kommune o.lign. Vi beder dig oplyse navn og kontaktoplysninger på dine nærmeste pårørende, som vi naturligvis kun vil kontakte i nødstilfælde.
2.3 Bestyrelsesmedlem
I forbindelse med medlemskab af iVISIONSs bestyrelse, er det lovpligtigt, at du foruden dine personlige kontaktoplysninger også opgiver dit CPR-nr. Disse oplysninger videregives kun til statslige myndigheder, bank og revisor.
2.4 Deltager på arrangementer
I forbindelse med tilmelding til et, eller flere, af vore arrangementer indhenter vi dit samtykke til, at vi må behandle dine personoplysninger. Der sker ikke videregivelse af oplysningerne og de slettes senest seks måneder efter arrangementets afholdelse.
2.5 Kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere
Vi bruger dine personoplysninger til at opfylde forpligtelserne i vores aftaleforhold med dig/din virksomhed.
Vi bruger dem også til at forbedre vores tjenesteydelser og til at kunne målrette vores budskaber til dig og din virksomhed, herunder målrette reklamer og indhold til dig/din virksomhed.
Vi gemmer dine personoplysninger så længe vi har et aktivt aftaleforhold med dig/din virksomhed.
Når aftaleforholdet er ophørt, gemmer vi dine personoplysninger så længe vi er forpligtet hertil efter lovgivning, herunder regnskabs lovgivningen.
2.6 Modtagere af nyhedsbreve
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du os samtykke til at sende dig tips og tricks, nyheder, tilbud og invitationer til arrangementer m.v..
Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på linket i bunden af nyheds mailen, eller sende en mail os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.
3. Videregivelse af persondata
I forbindelse med opfyldelse af kundeaftaler/kontrakter kan der være behov for, at tredjemand benytter dine personoplysninger for at kunne levere de ydelser, som du har bestilt. Der kan der være forretnings partnere, der har brug for dine personoplysninger for at kunne udføre bestemte transaktioner, f.eks. fragt, reparationer, installationer, kredittjek og betalingsservice.
Data behandles også af vore data behandlere i forbindelse med drift af it-systemer og tilknyttede ydelser.
Derudover videregiver vi kun personoplysninger til tredjemand, herunder offentlige myndigheder, hvis du udtrykkeligt har givet samtykke til det, eller vi har en lovpligtig forpligtigelse til det - eks. i forbindelse med lønudbetaling til ansatte.
4. Samtykke
I de fleste tilfælde er vores behandling af dine personoplysninger baseret på et andet rets grundlag end samtykke. I det omfang vi måtte have indhentet et samtykke fra dig til en given behandling af dine personoplysninger, gælder, at du til enhver tid har ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
5. Hjemmesider, sociale medier og markedsføring
I forbindelse med din færdsel på iVISIONs hjemmesider og sider på sociale medier, registreres din og andre brugeres færdsel via ”cookies”. Disse oplysninger anvendes til at måle trafikken og føre statistik over de mest besøgte sider. Vi sætter ikke cookies uden din accept.
Når du sender oplysninger via formularer fra vores hjemmeside, foregår dette via en sikker forbindelse (SSL-kryptering).
6. Sletning af persondata
Vi sletter dine personoplysninger efter de almindelige forældelses regler, der gælder i Danmark. Vi sletter løbende personoplysninger, som ikke er nødvendige, når vi har opfyldt vores forpligtelser i forhold til et eller flere af de formål de er indsamlet til.
7. Dine rettigheder
Du er til enhver tid berettiget til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af dine personlige oplysninger. Du har herudover også ret til at få berigtiget (korrigeret), slettet eller blokeret dine personlige oplysninger efter reglerne herom. Du har desuden ret til at få udleveret oplysninger om dig selv, som du har givet til os.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
iVISION
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
CVR: 20644893
Ledelse/Kontaktperson
Navn: Leif A. Lindås
Mail: [email protected]
2. Behandling af persondata og formål
iVISION behandler personoplysninger om dig, når du retter henvendelse til os via mail, brev, hjemmeside, sociale medier og i forbindelse med indkøb eller opfyldelse af kontrakter og aftaler. Derudover behandler vi personoplysninger om dig, hvis du er ansøger til ledige stillinger eller er ansat (herunder også bestyrelsesmedlem og virksomheds praktikant).
De personoplysninger, du indsender til os, digitalt eller i papirform, bliver behandlet af iVISIONs personale alt efter formål og relevans. Dine personlige oplysninger bliver således behandlet og opbevaret fortroligt og forsvarligt, og kun de relevante medarbejdere har adgang til dine personoplysninger og eventuelle filer. Vi sletter dine personoplysninger, når det ikke længere er nødvendigt at behandle dem.
Som udgangspunkt behandler vi kun almindelige personoplysninger, undtaget herfra er ansatte hvor vi også behandler fortrolige oplysninger (CPR-Nr.) og hvis det er relevant følsomme oplysninger i form af evt. helbreds erklæringer.
Behandlingen sker med hjemmel i:
- Persondataforordningens artikel 6 stk. 1 (a) samtykke
- Persondataforordningens artikel 6 stk. 1 (b) kontrakt/aftale
- Persondataforordningens artikel 6 stk. 1 (f) legitim interesse
2.1 Ansøgere
Med fremsendelsen af din ansøgning til os giver du samtykke til, at vi må behandle de personoplysninger, vi har modtaget fra dig. Du kan til enhver tid trække dette samtykke tilbage ved at sende en mail til os med besked om, at du trækker dit samtykke og dermed også din ansøgning tilbage. Hvis din ansøgning ikke fører til ansættelse hos os, sletter vi personoplysningerne om dig senest efter 6 måneder.
2.2 Ansatte
Hvis du er eller bliver ansat i iVISION, opbevarer vi din ansøgning og dermed dine persondata til brug i den videre ansættelses proces. I den forbindelse beder vi dig opgive dit CPR-nummer til brug ved oprettelse i vores IT-systemer, og i f.m. lønudbetaling, kontakt med pensions- og forsikringsselskab, kommune o.lign. Vi beder dig oplyse navn og kontaktoplysninger på dine nærmeste pårørende, som vi naturligvis kun vil kontakte i nødstilfælde.
2.3 Bestyrelsesmedlem
I forbindelse med medlemskab af iVISIONSs bestyrelse, er det lovpligtigt, at du foruden dine personlige kontaktoplysninger også opgiver dit CPR-nr. Disse oplysninger videregives kun til statslige myndigheder, bank og revisor.
2.4 Deltager på arrangementer
I forbindelse med tilmelding til et, eller flere, af vore arrangementer indhenter vi dit samtykke til, at vi må behandle dine personoplysninger. Der sker ikke videregivelse af oplysningerne og de slettes senest seks måneder efter arrangementets afholdelse.
2.5 Kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere
Vi bruger dine personoplysninger til at opfylde forpligtelserne i vores aftaleforhold med dig/din virksomhed.
Vi bruger dem også til at forbedre vores tjenesteydelser og til at kunne målrette vores budskaber til dig og din virksomhed, herunder målrette reklamer og indhold til dig/din virksomhed.
Vi gemmer dine personoplysninger så længe vi har et aktivt aftaleforhold med dig/din virksomhed.
Når aftaleforholdet er ophørt, gemmer vi dine personoplysninger så længe vi er forpligtet hertil efter lovgivning, herunder regnskabs lovgivningen.
2.6 Modtagere af nyhedsbreve
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du os samtykke til at sende dig tips og tricks, nyheder, tilbud og invitationer til arrangementer m.v..
Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på linket i bunden af nyheds mailen, eller sende en mail os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.
3. Videregivelse af persondata
I forbindelse med opfyldelse af kundeaftaler/kontrakter kan der være behov for, at tredjemand benytter dine personoplysninger for at kunne levere de ydelser, som du har bestilt. Der kan der være forretnings partnere, der har brug for dine personoplysninger for at kunne udføre bestemte transaktioner, f.eks. fragt, reparationer, installationer, kredittjek og betalingsservice.
Data behandles også af vore data behandlere i forbindelse med drift af it-systemer og tilknyttede ydelser.
Derudover videregiver vi kun personoplysninger til tredjemand, herunder offentlige myndigheder, hvis du udtrykkeligt har givet samtykke til det, eller vi har en lovpligtig forpligtigelse til det - eks. i forbindelse med lønudbetaling til ansatte.
4. Samtykke
I de fleste tilfælde er vores behandling af dine personoplysninger baseret på et andet rets grundlag end samtykke. I det omfang vi måtte have indhentet et samtykke fra dig til en given behandling af dine personoplysninger, gælder, at du til enhver tid har ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
5. Hjemmesider, sociale medier og markedsføring
I forbindelse med din færdsel på iVISIONs hjemmesider og sider på sociale medier, registreres din og andre brugeres færdsel via ”cookies”. Disse oplysninger anvendes til at måle trafikken og føre statistik over de mest besøgte sider. Vi sætter ikke cookies uden din accept.
Når du sender oplysninger via formularer fra vores hjemmeside, foregår dette via en sikker forbindelse (SSL-kryptering).
6. Sletning af persondata
Vi sletter dine personoplysninger efter de almindelige forældelses regler, der gælder i Danmark. Vi sletter løbende personoplysninger, som ikke er nødvendige, når vi har opfyldt vores forpligtelser i forhold til et eller flere af de formål de er indsamlet til.
7. Dine rettigheder
Du er til enhver tid berettiget til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af dine personlige oplysninger. Du har herudover også ret til at få berigtiget (korrigeret), slettet eller blokeret dine personlige oplysninger efter reglerne herom. Du har desuden ret til at få udleveret oplysninger om dig selv, som du har givet til os.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.