Hænger I fast i jeres gamle og tidskrævende advokatsystem, fordi I frygter, at det er bøvlet at skifte? Det er der ingen grund til.
Det er både nemt, hurtigt og effektivt at skifte til et advokatsystem i skyen, men det kan være en anelse grænseoverskridende at skifte de gamle og kendte IT-løsninger ud med nye. Det forstår vi godt. Men ikke desto mindre åbner det op for nye muligheder, der gør det nemt for jer at arbejde mere agilt fremover.
Fordelene ved de digitale løsninger i advokatbranchen er mange flere, end de fleste advokater er klar over.
Men hvorfor er det nu lige, at vi bør skifte? Og hvad får vi helt konkret ud af det?
Måske sidder I med de samme spørgsmål lige nu. Derfor har vi samlet tre gode grunde til at rykke dit advokatsystem i skyen og tre ulemper ved ikke at gøre det.
Det er både nemt, hurtigt og effektivt at skifte til et advokatsystem i skyen, men det kan være en anelse grænseoverskridende at skifte de gamle og kendte IT-løsninger ud med nye. Det forstår vi godt. Men ikke desto mindre åbner det op for nye muligheder, der gør det nemt for jer at arbejde mere agilt fremover.
Fordelene ved de digitale løsninger i advokatbranchen er mange flere, end de fleste advokater er klar over.
Men hvorfor er det nu lige, at vi bør skifte? Og hvad får vi helt konkret ud af det?
Måske sidder I med de samme spørgsmål lige nu. Derfor har vi samlet tre gode grunde til at rykke dit advokatsystem i skyen og tre ulemper ved ikke at gøre det.
Tre fordele ved at rykke i skyen
1) Gør de administrative opgaver nemme og fokusér på forretningen
For at sikre en agil og sund forretning skal I kunne sagsbehandle effektivt. Derfor er det en væsentlig fordel at have et nutidigt advokatsystem, der sparer jer tid ved at gøre de administrative opgaver nemme.
Blandt nogle af fordelene er:
✓ I kan nemt og hurtigt arbejde med sager, parter og dokumenter
✓ Jeres arbejde bliver synkroniseret, og I kan tage det med overalt
✓ I kan tidsregistrere direkte, og det er let at lave fakturaer
✓ Systemet kører hurtigt – det er slut med lange ventetider
2) Alle på kontoret bliver mere effektive
Med et nyt advokatsystem i skyen gør I hverdagen simpel for alle på kontoret. De tidskrævende og lidt kedelige opgaver bliver effektiviseret for både advokater, jurister, sekretærer og bogholdere. Elektronisk fakturering giver mulighed for at spare tid og undgå fejl, bilag i skyen fjerner de store stakke af papirer, og smart dokumenthåndtering giver alle på kontoret hurtigt og simpelt overblik over alle dokumenter og filer. På den måde kan I frigøre flere ressourcer og bruge jeres tid på det, der giver mest mening for jer.
3) Arbejd hvor som helst. Når som helst
I skyen ligger alle data både sikkert og tilgængeligt. Her er de bedre sikret, end hvis de ligger på egen computer eller en server på advokatkontoret. Og så er det også langt mere praktisk. I kan arbejde hvor som helst og når som helst. Om det er hjemmefra, på kontoret eller på farten, så har I altid adgang til alle data og dokumenter, uanset hvor I er. Alt, hvad I skal bruge, er altid lige ved hånden.
For at sikre en agil og sund forretning skal I kunne sagsbehandle effektivt. Derfor er det en væsentlig fordel at have et nutidigt advokatsystem, der sparer jer tid ved at gøre de administrative opgaver nemme.
Blandt nogle af fordelene er:
✓ I kan nemt og hurtigt arbejde med sager, parter og dokumenter
✓ Jeres arbejde bliver synkroniseret, og I kan tage det med overalt
✓ I kan tidsregistrere direkte, og det er let at lave fakturaer
✓ Systemet kører hurtigt – det er slut med lange ventetider
2) Alle på kontoret bliver mere effektive
Med et nyt advokatsystem i skyen gør I hverdagen simpel for alle på kontoret. De tidskrævende og lidt kedelige opgaver bliver effektiviseret for både advokater, jurister, sekretærer og bogholdere. Elektronisk fakturering giver mulighed for at spare tid og undgå fejl, bilag i skyen fjerner de store stakke af papirer, og smart dokumenthåndtering giver alle på kontoret hurtigt og simpelt overblik over alle dokumenter og filer. På den måde kan I frigøre flere ressourcer og bruge jeres tid på det, der giver mest mening for jer.
3) Arbejd hvor som helst. Når som helst
I skyen ligger alle data både sikkert og tilgængeligt. Her er de bedre sikret, end hvis de ligger på egen computer eller en server på advokatkontoret. Og så er det også langt mere praktisk. I kan arbejde hvor som helst og når som helst. Om det er hjemmefra, på kontoret eller på farten, så har I altid adgang til alle data og dokumenter, uanset hvor I er. Alt, hvad I skal bruge, er altid lige ved hånden.
Tre ulemper ved ikke at rykke i skyen
1) I sakker bagud i forhold til konkurrenterne
Når advokatsystemet går hen og bliver en større byrde end en støtte for jeres forretning, risikerer I at blive overhalet indenom af de advokatfirmaer, som følger den digitale strøm. I kommer nemt til at bruge unødvendig tid på ekstra klik og langsommelige processer. Tid I kunne have brugt på at udvikle forretningen og pleje klienterne.
2) I bruger tid på opdateringer
Opdateringer af det traditionelle advokatsystem er næppe noget, I er interesserede i at bruge jeres tid på. Ikke desto mindre er det noget af det, mange bøvler med og bruger alt for meget tid på, når de bliver hængende i de ældre systemer. Ved at rykke i skyen slipper I helt for at bruge tid, kroner og ressourcer på opdateringerne. Det sker helt automatisk.
3) I går glip af de enkle og smarte arbejdsprocesser
Får I ikke skiftet det traditionelle advokatsystem ud med et nutidigt system, går I glip af den langt mere intuitive og hurtige måde at håndtere klient- og sagsrelaterede opgaver. I går også glip af muligheden for hurtigt at kunne finde vigtige data og dokumenter frem, når som helst og hvor som helst. Det har I altid mulighed for, når det hele er gemt og opdateret i skyen.
De enkle og smartere arbejdsprocesser kan også give jer den fordel, at det bliver lettere for jer at rekruttere nye medarbejdere, når I kan slå på, at I har et nutidigt og intuitivt system, der gør hverdagen nemmere.
Når advokatsystemet går hen og bliver en større byrde end en støtte for jeres forretning, risikerer I at blive overhalet indenom af de advokatfirmaer, som følger den digitale strøm. I kommer nemt til at bruge unødvendig tid på ekstra klik og langsommelige processer. Tid I kunne have brugt på at udvikle forretningen og pleje klienterne.
2) I bruger tid på opdateringer
Opdateringer af det traditionelle advokatsystem er næppe noget, I er interesserede i at bruge jeres tid på. Ikke desto mindre er det noget af det, mange bøvler med og bruger alt for meget tid på, når de bliver hængende i de ældre systemer. Ved at rykke i skyen slipper I helt for at bruge tid, kroner og ressourcer på opdateringerne. Det sker helt automatisk.
3) I går glip af de enkle og smarte arbejdsprocesser
Får I ikke skiftet det traditionelle advokatsystem ud med et nutidigt system, går I glip af den langt mere intuitive og hurtige måde at håndtere klient- og sagsrelaterede opgaver. I går også glip af muligheden for hurtigt at kunne finde vigtige data og dokumenter frem, når som helst og hvor som helst. Det har I altid mulighed for, når det hele er gemt og opdateret i skyen.
De enkle og smartere arbejdsprocesser kan også give jer den fordel, at det bliver lettere for jer at rekruttere nye medarbejdere, når I kan slå på, at I har et nutidigt og intuitivt system, der gør hverdagen nemmere.
I er nemt og hurtigt i gang med at arbejde smartere
Men hvordan kommer man bedst i gang? Og kræver det ikke en masse ressourcer, tid og penge?
Det er nogle af de spørgsmål, vi ofte får. Ganske forståeligt, for i en travl hverdag vil man bare gerne have styr på det vigtige fundament, der får forretningen til at fungere, så alle kan bruge deres tid mest fornuftigt. Det er netop, hvad I har mulighed for med et advokatsystem, der er 100% webbaseret.
Og vigtigst af alt: I er i gang på kort tid – uden den store tidskrævende indsats. Og der er intet, I skal installere på jeres computere. For processerne for hurtig igangsætning findes nemlig allerede i det fremtidssikrede advokatsystem Legis 365.
Med Legis 365 får I én samlet løsning, der bruger den nyeste teknologi, så alt er nemmere og meget mere intuitivt end i de ældre advokatsystemer.
Det intuitive design gør, at I roligt kan glæde jer at komme i gang. I behøver heller ikke sætte tid af til undervisning i systemet. I er i gang med at arbejde smartere med det samme.
Derfor har andre advokater valgt Legis 365
Vi har fra start fået mange fordele ved at søge mod skyen. Med et enkelt og intuitivt cloudbaseret advokatsystem sparer vi masser af tid hver eneste dag, og med integration til et online regnskabsprogram sparer vi derudover mange timer om ugen på fakturerings- og regnskabsdelen. |
Først og fremmest var det afgjort det smarteste at gøre både økonomisk og rent teknisk. |
Vil I også spare tid og arbejde smartere?
Partner hos iVISION, Leif Lindås kan give jer et indblik i, hvordan I kan øge effektiviteten på advokatkontoret med et cloudbaseret advokatsystem.
Få en online præsentation af systemet, hvor han gennemgår funktioner, og I kan få svar på jeres spørgsmål. Og vigtigst af alt – I behøver ikke interessere jer meget for IT. Det tekniske klarer vi, og I kan bruge tiden på det, der er vigtigt for jeres forretning.
Afsæt ca. 45 minutter og se hvordan I kan komme i gang med at effektivisere jeres arbejde med klienter og sager.
Få en online præsentation af systemet, hvor han gennemgår funktioner, og I kan få svar på jeres spørgsmål. Og vigtigst af alt – I behøver ikke interessere jer meget for IT. Det tekniske klarer vi, og I kan bruge tiden på det, der er vigtigt for jeres forretning.
Afsæt ca. 45 minutter og se hvordan I kan komme i gang med at effektivisere jeres arbejde med klienter og sager.
Partner Leif Lindås
|